14 იანვარი 2022, 11:31 / სანდო წყარო

კოვიდთან მებრძოლი ექიმი ნათია შავგულიძე: სანამ „სიცოცხლის სადარაჯოზე“ ვდგავარ, ჩემთვის თითოეული პაციენტი ოჯახის წევრზე მეტია

ნათია შავგულიძე

ნათია შავგულიძე

„ერთად გავუმკლავდეთ“ - ამ მოწოდების გარშემო გაერთიანდნენ პანდემიასთან შერკინების წინა ხაზზე მებრძოლი ადამიანები, რომელთაც ჯანმრთელობის ეროვნული სააგენტო წარმოგიდგენთ.

„კოვიდთან მებრძოლები“ და მათი მონათხრობი - ესაა ნამდვილი ისტორიები, რომლებიც უხილავ მტერთან ბრძოლისა და თავდადების ამბავს ასახავს.

ჯანმრთელობის ეროვნული სააგენტოს პროექტი - „ერთად გავუმკლავდეთ“ - კოვიდვაქცინაციის პოპულარიზაციასა და სამედიცინო პერსონალის მხარდაჭერას ემსახურება.

ექიმი ნათია შავგულიძე:

„კოვიდთან ბრძოლა, დღევანდელი რეალობის გათვალისწინებით – ემოციის, მისი მართვისა და კონტროლის, სტრესულ გარემოში მუშაობის, მასთან გამკლავებისა და ჯანსაღ ადამიანად დარჩენის თვალსაზრისით, ალბათ, ერთ–ერთი ყველაზე რთული გამოცდაა. „უიარაღო ბრძოლაში“, გამარჯვების ჟინით აღტკინებისა და, დამარცხების შემთხვევაში, ფარ-ხმლის არ დაყრის გამოწვევაა...
ყოველთვის, როდესაც კოვიდპაციენტების შემოვლას ვიწყებ, სანამ პალატის კარს შევაღებ, ერთს ღრმად ჩავისუნთქავ, ხოლო, ამოსუნთქვისას, უკვე პალატაში ვიმყოფები და ყველაზე პოზიტიურ, გამამხნევებელ პირველ წინადადებას წარმოვთქვამ:

– გამარჯობა, აბა, თავს როგორ გრძნობთ?
– გაცილებით კარგად გამოიყურებით...
– ყოჩაღ, აბა, უფრო ყოჩაღად! ცოტაც და მალე გამოჯანმრთელდები... ცოტაც და კლინიკის ზღურბლს გადააბიჯებ...

ცდილობ, პაციენტს იმედი და ცხოვრების ხალისი გადასცე – ბრძოლისუნარიანობა და დაუცხრომელი შემართება, კარგი განწყობა, რომელიც ასე მნიშვნელოვანია კოვიდთან ბრძოლის პროცესში.
ბევრი დაუვიწყარი პაციენტი გვყოლია, ერთმანეთზე უფრო მძიმე და კრიტიკული... ექიმებს, რატომღაც, ყველაზე მეტად, ურთულესი პაციენტები გვამახსოვრდება: ზოგიერთ მათგანთან გამარჯვებით გამოხატული სიხარულის განცდის, ზოგთან დამარცხების შედეგად მიღებული ტკივილის საფუძველზე... სანამ „სიცოცხლის სადარაჯოზე“ ვდგავარ, ჩემთვის თითოეული პაციენტი ოჯახის წევრზე მეტია. ყოველთვის, იმ დიდ პასუხისმგებლობაზე ვფიქრობ, რომელსაც ადამიანები და პროფესია გვაკისრებს პაციენტების წინაშე. პიროვნებამ საკუთარი სიცოცხლე განდო – ამ ერთი წინადადების გაანალიზების საფუძველზე ადამიანი შესაძლოა სრულიად გარდაისახოს. ასეთ შემთხვევაში, „პიროვნული მე“ აბსოლუტურად ბოლო პლანზე გადადის, რადგან მთლიანად პაციენტისა და მისი ოჯახის წევრების მხარეს დგები, მათიანი ხდები.
ჩვეულებრივი დილა გათენდა და სამსახურის რუტინაც დაიწყო...

კოლეგები შევუდექით როგორც ნაცნობი პაციენტების მონახულებას, ასევე უცნობების გაცნობას, გასინჯვას, მათი მდგომარეობის შეფასებასა და მათთან დამეგობრებას, რაც, როგორც უკვე აღვნიშნე, მოგვიანებით, „ოჯახის წევრობაში“ გადადის ხოლმე. ერთ–ერთი ასეთი პაციენტი გახლდათ ბატონი ომარი, უსაყვარლესი ბაბუ, რომელიც, მიუხედავად იმისა, რომ ძალიან უჭირდა, წვალობდა, იბრძოდა, ნერვიულობდა, ღამეებს ათენებდა სუნთქვის უკმარისობის გამო, მაინც სიცოცხლისმოყვარულ, მებრძოლ ადამიანად რჩებოდა, პიროვნებად, რომელიც სიყვარულით ეკონტაქტებოდა მასთან მისულ ნებისმიერ თანამშრომელს, იქნებოდა ეს მკურნალი ექიმი, უმცროსი ექიმები, ექთანი, ექთნის დამხმარე თუ ასე შემდეგ... შემოსვლისას, პაციენტის მდგომარეობა საკმაოდ მძიმე იყო და დინამიკაში კიდევ უფრო გართულდა, რასაც, უკვე დაგროვილი გამოცდილებიდან გამომდინარე, ველოდით კიდეც, ვინაიდან მას მძიმე ქრონიკული დაავადებები ჰქონდა...

ორი კვირის განმავლობაში ვიბრძოდით ერთად, გუნდურად: ექთნებთან, უმცროს ექიმებთან, დამხმარეებთან და მორიგე ექიმებთან ერთად... აღნიშნული პერიოდის მანძილზე, ბატონ ომარს საწოლზე თავიც კი არ დაუდია, მუდმივად იჯდა, ვერ წვებოდა, რადგან ფილტვების მძიმე დაზიანება არ აძლევდა ამის საშუალებას, მაშინვე რთულდებოდა სუნთქვის უკმარისობა... პერიოდულად, მისი რეანიმაციაში გადაყვანის საკითხსაც განვიხილავდით, თუმცა, ვცდილობდით, ამის აუცილებლობა არ დამდგარიყო, რადგან მისი ემოციური ფონი ვეღარ გაუძლებდა ამ სტრესს და, უმოკლეს დროში, დავმარცხდებოდით...

პაციენტი უკანასკნელ ძალას იკრეფდა... სისუსტის მიუხედავად, იუმორის გრძნობა და გამამხნევებელი ფრაზების წარმოთქმის სურვილი არასდროს დაუკარგავს, მუდმივად ხუმრობდა...ზოგჯერ, როცა წუთიერად მოწყენილს შევნიშნავდი და ვუსაყვედურებდი: „ომარ, რა დროს მოწყენაა, აბა, დროზე მობილიზდი, გამარჯვება არ დამაკარგვინო, იცოდე, არ გაპატიებ...! არ გრცხვენია...? შენ ხომ გჯერა ჩემი, ამისთვის ვიწვალეთ ამდენი? ასეთი პროგრესი გაქვს ანალიზებში და რა დროს ფარ-ხმლის დაყრაა-მეთქი“, მაშინვე, პატარა ბავშვივით, იმედიანად გაუბრწყინდებოდა თვალები, უცებ, ყველანაირ ძალას მოიკრეფდა და, ისევ, ის ძველი ომარი გვიბრუნდებოდა... არადა, ხომ ვიცოდი როგორ უჭირდა, უბრალოდ, ამის გააზრების საშუალებას არ ვაძლევდი...

„ბატონო ომარ, აბა, დღეს როგორ ვართ, ღამის განმავლობაში როგორ ბრძანდებოდით?“ - იქვე, უმალ, შემისწორებდა, წარბს აწევდა და, ვითომ, მკაცრი გამომეტყველებით მეტყოდა, – „ბატონო ომარ – არა, ომარიკო!“, რასაც შეთამაშებული საუბარი და მსჯელობა მოჰყვებოდა დაავადების ეტაპების განხილვის, მიღებული ლაბორატორიული შედეგების გაცნობისა და, ახსნა-განმარტების სახით, დალაგების, რათა წინ-უკეთესობისკენ სწრაფვა აღგვენიშნა!

გარკვეული პერიოდის განმავლობაში, არაჩვეულებრივი პროგრესი გვქონდა, თუმცა, ერთ დღეს, მოულოდნელად, ზოგადი მდგომარეობა დამძიმდა. პალატაში არსებული რესურსების გამოყენებით, დაზიანებულ ფილტვებს სათანადოდ ვეღარ ვეხმარებოდით, ვირუსი მძვინვარებდა... ბევრი მცდელობისა და მედიკამენტოზური ჩარევის მიუხედავად, საჭირო გახდა პაციენტის რეანიმაციაში გადაყვანა... ძლივს მოვახერხეთ მისი დათანხმება... მხოლოდ ერთი დაპირების ხათრით წავიდა, რომ რეანიმაციაში ყოველდღე მოვინახულებდით... განშორების სცენა, მართლაც, ყველასთვის სევდიანი და მტკივნეული იყო. თეორიული თვალსაზრისით, ყველამ ვიცოდით მოსალოდნელი შედეგები და სავარაუდო შესაძლებლობები...
მალევე, დავირაზმეთ კოლეგები და მოსანახულებლად, გასამხნევებლად ვეწვიეთ. ძალიან განვიცადეთ მისი მდგომარეობა, რადგან, თითოეულ ჩვენგანში, თავისი წილი იმედი და დადებითი განწყობა დატოვა... მას შემდეგ, ყოველდღე ავდიოდი კოლეგა ექიმებთან ერთად მის სანახავად, თუმცა დიდხანს ვეღარ გაგრძელდა ჩვენი შეხვედრები... საბოლოოდ, მაინც დავმარცხდით... მე და ჩემს კოლეგებს, სიხარულითა და ტკივილით, ხშირად გვახსენდება ჩვენი ომარი, „ომარი – არა, ომარიკო!“

არიან ადამიანები, რომლებიც განსაკუთრებულ ადგილს იკავებენ ჩვენს მეხსიერებაში... ჩვენ, ექიმებს, თითოეული დაკარგული პაციენტი გვტკივა და ცხოვრების რამდენიმე წელიწადს გვართმევს... საბედნიეროდ, ბევრი გადარჩენილი ავადმყოფისა და მათი ახლობლების სიხარულისგან მიღებული ბედნიერება ავსებს სტრესს, ნერვიულობას, ყრუ ტკივილსა და შინაგან სიცარიელეს... ვიცით, გვახსოვს, მეორე დღეს, ახალი დილა გათენდება და „დიდ ომში, უხილავ მტერთან შერკინება გაგრძელდება!“

ცხოვრება მუდმივი ორთაბრძოლაა, ჩვენს შემთხვევაში, სამედიცინო ეკიპირებით – დაავადების წინააღმდეგ...! მთავარი იარაღი აცრაა, ერთად უნდა გავუმკლავდეთ! გისურვებთ ჯანმრთელობას!“.

ყველა სიახლე

ჯო ბაიდენი

29 იანვარი 2022, 03:29

მსოფლიო

ჯო ბაიდენმა განაცხადა, რომ უახლოეს დროში აღმოსავლეთ ევროპაში ამერიკული ძალების გაგზავნას აპირებს

აშშ-ის პრეზიდენტმა, ჯო ბაიდენმა განაცხადა, რომ უახლოეს დროში აღმოსავლეთ ევროპაში მცირერიცხოვანი ამერიკული ძალების გაგზავნას აპირებს.

იენს სტოლტენბერგი

29 იანვარი 2022, 01:58

მსოფლიო

იენს სტოლტენბერგი: თუ რუსეთი უკრაინის წინააღმდეგ კვლავ გამოიყენებს ძალას, რუსეთი თავის საზღვრებთან უფრო მეტ ნატოს მიიღებს

თუ რუსეთი უკრაინის წინააღმდეგ ძალას კვლავ გამოიყენებს, რუსეთი თავის საზღვრებთან უფრო მეტ ნატოს მიიღებს, - განაცხადა ნატოს გენერალურმა მდივანმა, იენს სტოლტენბერგმა.

კიმ კარდაშიანი

29 იანვარი 2022, 00:57

ტაბლოიდი

კიმ კარდაშიანის საცვლების ბრენდის, Skims-ის ღირებულება 3,2 მილიარდ დოლარს აღწევს

ტელევარსკვლავისა და მოდელის, კიმ კარდაშიანის საცვლების ბრენდის, SKIMS-ის ღირებულება გაორმაგდა და $3,2 მილიარდს აღწევს. ამის შესახებ Bloomberg-ი წერს.

29 იანვარი 2022, 00:34

მსოფლიო

გამოკითხვა: გამოკითხული გერმანელების 73% გერმანიის მიერ უკრაინისთვის იარაღის მიწოდებას ეწინააღმდეგება

გამოკითხული გერმანელების 73% გერმანიის მიერ უკრაინისთვის იარაღის მიწოდებას ეწინააღმდეგება. აღნიშნულს გერმანულ ტელეარხ ZDF-ის შეკვეთით ჩატარებული გამოკითხვა ცხადყოფს.

29 იანვარი 2022, 00:25

კულტურა

The Beatles-ის ბოლო კონცერტი სრულად პირველად გამოქვეყნდა

The Beatles-ის „სახურავზე გამართული კონცერტი“, რომელიც ლეგენდარული ჯგუფის მიერ ცოცხლად შესრულებული ბოლო გამოსვლა იყო, სრულად პირველად გამოქვეყნდა. ალბომი Get Back — The Rooftop Performance სტრიმინგის ყველა სერვისზეა ხელმისაწვდომი.

ლოიდ ოსტინი

29 იანვარი 2022, 00:09

მსოფლიო

ლოიდ ოსტინი: აშშ უკრაინის საზღვართან ათიათასობით რუსი სამხედროს კონცენტრაციას ძალიან სერიოზულად ეკიდება

აშშ-ის თავდაცვის მდივანმა, ლოიდ ოსტინმა განაცხადა, რომ აშშ უკრაინის საზღვართან ათიათასობით რუსი სამხედროს კონცენტრაციას ძალიან სერიოზულად ეკიდება.

29 იანვარი 2022, 00:03

მსოფლიო

მალაიზიაში 2005 წლის შემდეგ დაბადებული მოქალაქეებისთვის სიგარეტის გაყიდვის აკრძალვა სურთ

მალაიზიის მთავრობა 2005 წლის შემდეგ დაბადებული მოქალაქეებისთვის სიგარეტის და თამბაქოს ნაწარმის გაყიდვის აკრძალვას გეგმავს. ადგილობრივი მედიის ცნობით, ამგვარად ქვეყანაში სურთ, აღზარდონ თამბაქოზე დამოკიდებულებისგან თავისუფალი ახალი თაობა.

28 იანვარი 2022, 23:30

ეკონომიკა

upway.ge - ახალი ქართული სტარტაპი, რომელიც აერთიანებს მრავალფეროვანი და სანდო კურსების სელექციას

პლატფორმის ერთიან სისტემაში შესაძლებელი იქნება დაინტერესებულმა ადამიანებმა ნახონ შერჩეული კურსები სხვადასხვა მიმართულებით, მარტივი ფილტრაციით აარჩიონ მათთვის საინტერესო ვერსია და იმავე ადგილას შეიძინონ. მათთვის კი, ვინც არ იცის ზუსტად რისი სწავლა უნდა, upway-ს გუნდი, სფეროს ექსპერტებთან ერთად, ყველაზე ტრენდულ მიმართულებებს აღმოაჩენინებს

რეზო სოხაძე

28 იანვარი 2022, 23:22

საზოგადოება

რევაზ სოხაძე: მუნიციპალიტეტის ქონების მითვისება არის კერძო საკუთრების მითვისება - ქურდობა

თბილისის საკრებულოს ურბანული დაგეგმარებისა და საქალაქო მეურნეობის კომისიის თავმჯდომარე მუნიციპალური ინსპექციის მიერ ორხევში განხორციელებულ სახლის დემონტაჟს ეხმაურება. როგორც რევაზ სოხაძე აცხადებს, მუნიციპალიტეტის ქონების მითვისება არის კერძო საკუთრების მითვისება.

28 იანვარი 2022, 23:11

მსოფლიო

The Wall Street Journal: რუსეთმა უკრაინის საზღვართან სამედიცინო ქვედანაყოფები გააგზავნა

რუსეთმა უკრაინის საზღვართან სამედიცინო ქვედანაყოფები გააგზავნა. ინფორმაციას ამის შესახებ გაზეთი The Wall Street Journal-ი დასავლეთის თავდაცვის ოფიციალურ პირებზე დაყრდნობით ავრცელებს.

28 იანვარი 2022, 22:15

მსოფლიო

იტალიაში პრეზიდენტის არჩევის მეხუთე მცდელობა ჩავარდა

იტალიის პარლამენტმა პრეზიდენტი ვერც მეხუთე ცდაზე აირჩია. ადგილობრივი მედიის ცნობით, სენატის „კონსერვატორი“ ლიდერმა, მარია ელიზაბეტა კასელატიმ, რომელიც პარტიებმა „წინ, იტალია“, „ლიგა“ და „იტალიის ძმები“ წარადგინეს, 382 ხმა მიიღო, 406-მა დეპუტატმა კი თავი შეიკავა. პრეზიდენტად არჩევისთვის კასელატის 505 დეპუტატის მხარდაჭერა სჭირდებოდა.

ვოლოდიმირ ზელენსკი

28 იანვარი 2022, 21:40

მსოფლიო

ზელენსკი უკრაინიდან დიპლომატების ევაკუაციაზე: უკრაინა „ტიტანიკი“ არ არის - უკრაინა წინ მიდის

უკრაინის პრეზიდენტმა, ვოლოდიმირ ზელენსკიმ უკრაინიდან დიპლომატების ევაკუაციის შესახებ ცალკეული ქვეყნების გადაწყვეტილება გააკრიტიკა.

ვოლოდიმირ ზელენსკი

28 იანვარი 2022, 21:11

მსოფლიო

ზელენსკი ნატოში გაწევრიანებაზე: კონკრეტიკა გვჭირდება! ღიად გვითხარით, რომ ნატოში არასდროს ვიქნებით - რატომ გვესაუბრებით მომავალზე? რისკები აწმყოში გვაქვს

უკრაინის პრეზიდენტმა, ვოლოდიმირ ზელენსკიმ განაცხადა, რომ სურს მკაფიოდ გაიგოს, თუ რა პერსპექტივები აქვს უკრაინას ნატოში გაწევრიანებასთან დაკავშირებით.

კახაბერ ილურიძე

28 იანვარი 2022, 20:54

საზოგადოება

რა ქონებას ფლობს „სოციალურად დაუცველი“ მოქალაქე, რომელსაც მერიამ ორხევის დასახლებაში უკანონო ნაგებობა დაუნგრია

დღეს ორხევის დასახლებაში მუნიციპალურმა ინსპექციამ უკანონო მშენებლობების დემონტაჟი განახორციელა. პროცესს კანონდამრღვევთა ხმაურის გარეშე არ ჩაუვლია. განსაკუთრებით აქტიურობდა მოქალაქე კახაბერ ილურიძე, რომელიც აცხადებდა, რომ უკანონო მშენებლობისკენ გაჭირვებამ უბიძგა. მისი თქმით, არის 13 ივნისის სტიქიით დაზარალებული და სახლმწიფომ მას მხოლოდ „მიზერული თანხა“ გადაუხადა.

სალომე ზურაბიშვილი

28 იანვარი 2022, 20:35

პოლიტიკა

სალომე ზურაბიშვილი: სერგეი ლავროვთან როცა გვქონდა მოლაპარაკებები, მან გამოთქვა მოსაზრება, რომ ყველა ქვეყანას აქვს მოკავშირეების არჩევის თავისუფლება, მსურს, ეს დღეს რაღაცნაირად გავუხსენო

საქართველოს პრეზიდენტი უკრაინაში მიმდინარე მოვლენებს გამოეხმაურა აღნიშნა, რომ სოლიდარობას უცხადებს უკრაინელ ხალხს.

თენგიზ ცერცვაძე

28 იანვარი 2022, 20:32

COVID19

თენგიზ ცერცვაძე: ბოლო დღეებში ანგაჟირებული ტელევიზიები, პრესა და ექსპერტები ცდილობენ, „ომიკრონით“ გამოწვეული ობიექტური სიძნელეები წარმოაჩინონ როგორც COVID-აპოკალიფსი

ბოლო დღეებში ანგაჟირებული ტელევიზიების, პრესისა და ექსპერტების მიერ არის მცდელობა, რომ ომიკრონის შტამით გამოწვეული ობიექტური სიძნელეები წარმოაჩინონ როგორც COVID აპოკალიფსი. კერძოდ, კეთდება განცხადებები, რომ ქვეყნის ჯანდაცვის სისტემა სრულიად მოუმზადებელია ახალი გამოწვევებისთვის და კოლაფსს განიცდის, მოსახლეობა ბედის ანაბარაა მიტოვებული და ა.შ. ეს ყველაფერი ტყუილია, დიდი ტყუილი. უბრალოდ მათ ძალიან უნდათ, რომ ასე იყოს და გულზე სკდებიან, რომ ასე არ არის, - ამის შესახებ ინფექციური საავადმყოფოს დირექტორმა, თენგიზ ცერცვაძემ განაცხადა.

ვოლოდიმირ ზელენსკი

28 იანვარი 2022, 20:32

მსოფლიო

ვოლოდიმირ ზელენსკი მსოფლიო ლიდერებსა და საერთაშორისო მედიას მოუწოდებს, პანიკა არ დათესონ და უკრაინის ეკონომიკა არ დააზარალონ

უკრაინის პრეზიდენტმა, ვოლოდიმირ ზელენსკიმ განაცხადა, რომ არ მიიჩნევს, რომ რუსეთის მხრიდან უკრაინის საზღვრებთან ესკალაციის დონე უფრო მაღალია, ვიდრე 2021 წლის დასაწყისში იყო.

სალომე ზურაბიშვილი

28 იანვარი 2022, 20:21

პოლიტიკა

სალომე ზურაბიშვილი: ჩემი მიზანი არ არის, რომ პოლიტიკური პარტიები შევარიგო, მათ ეს თავად უნდა იკისრონ და მე ვიქნები ერთგვარი შუამავალი რგოლი

„მე ნაწილი ვარ ხელისუფლების, მაგრამ არ ვარ მთავრობა. თქვენ უნდა მიმართოთ. ჩემი მიზანი არ არის, რომ შევარიგო პოლიტიკური პარტიები, პოლიტიკურმა პარტიებმა ეს უნდა იკისრონ თვითონ და მე ვიქნები ერთგვარი შუამავალი რგოლი, როცა საზოგადოება თავის პოზიციებს ჩამოაყალიბებს, რომ მე გავამაგრო, წარვუდგინო პოლიტიკურ პარტიებს, პარლამენტს, მთავრობას და ვიქნები საზოგადოების ერთგვარი ზურგი. მათ უნდა იცოდნენ, რა არის საზოგადოების წინაშე პასუხისმგებლობა და სანამ საზოგადოება არ ეტყვის გარკვეულად და ხმას არ ამოიღებს, შეიძლება ვერ გაიგონ, ვერ მოისმინონ“, - განაცხადა სალომე ზურაბიშვილმა.

სალომე ზურაბიშვილი

28 იანვარი 2022, 20:17

პოლიტიკა

პრეზიდენტი: თუ საზოგადოება ჩამოაყალიბებს თავის პრინციპებს და რომელიმე ძალა ყველა ამ პრინციპს უარყოფს, ეს ძალა უნდა გავიდეს პოლიტიკიდან არა რაღაც აკრძალვებით, არამედ არჩევნებით

თუ საზოგადოება ჩამოაყალიბებს თავის პრინციპებს და რომელიმე ძალა ყველა ამ პრინციპს უარყოფს, ეს ძალა უნდა გავიდეს პოლიტიკიდან არა რაღაც აკრძალვებით, არამედ არჩევნებით. თუ მე, როგორც საზოგადოება, მივხვდი რა მინდა და როგორ, შემდეგ რა ლოგიკით უნდა მივცე ხმა, რომელიც ყველა ამ უარყოფით პრინციპს წარმოადგენს? მე აკრძალვების მომხრე არ ვარ, - ამის შესახებ პრეზიდენტმა სალომე ზურაბიშვილმა „ტელეიმედის“ წარმომადგენლის, გიორგი ფუტკარაძის კითხვაზე საპასუხოდ განაცხადა.

სალომე ზურაბიშვილი

28 იანვარი 2022, 19:54

პოლიტიკა

სალომე ზურაბიშვილი: რამე თუ არ ვიღონეთ და ამ ერთ წრეზე ვიარეთ, ვტკეპნეთ ერთი და იგივე ადგილი, ჩვენი ქვეყანა წინ ვერ მიდის

საზოგადოება დაიღალა და ორი თემა არის რეალურად, საზოგადოებაში – რა გვეშველება არის ერთი თემა და რამ უნდა გვიშველოს; მე მგონი, რამე თუ არ ვიღონეთ და ვიარეთ ამ ერთ რაღაც ჯადოსნურ წრეზე, ვტკეპნეთ ერთი და იგივე ადგილი, ჩვენი ქვეყანა ვერ მიდის წინ, - ამის შესახებ საქართველოს პრეზიდენტმა, სალომე ზურაბიშვილმა მედიის წარმომადგენლებთან შეხვედრისას განაცხადა.