imedi /  23 ოქტომბერი 2018, 11:26 / სანდო წყარო

შავი ზღვის ფსკერზე მსოფლიოს უძველესი ხელუხლებელი გემი იპოვეს

არქეოლოგებმა შავი ზღვის ფსკერზე უძველესი ხელუხლებელი გემი იპოვეს, რომელიც დაახლოებით 2,400 წლისაა. ამის შესახებ ინფორმაციას გამოცემა The Guardian-ი ავრცელებს. 

23-მეტრიანი გემი, არქეოლოგების აზრით, ბერძნულია. გემთან ერთად აღმოაჩინეს საჭე და ნიჩბოსნების სკამები. მკვლევრების თქმით, ჟანგბადის ნაკლებობამ საშუალება მისცა გემს არ დაშლილიყო. 

მკვლევრები მიიჩნევენ, რომ გემი სავაჭრო იყო, ისეთივე, როგორსაც კერამიკულ ვაზებზე ძველი ბერძნები ხატავდნენ. 

Pottery: red-figured stamnos.  (a) The ship of Odysseus passing the Sirens. The sea is represented by a narrow space in the foreground shaded in thinned black, and with a wavy outline of the same colour. In this the ship moves to left, propelled by oars, of which six are seen on the port side; the heads and shoulders of five bearded rowers are visible above the gunwale; the fourth and fifth are seated on the same thwart: the stroke oar looks round to left at no. 2; the rowers of the second and fifth oars are not shown, and there is a seventh port near the bows which is not occupied by an oar. High up in the stern seat sits the steersman between the two steering-oars (p?d???a), which work on cords attached to the ship's side; with his left hand he steers, his right is extended, and his mouth open, as if he were encouraging the rowers; he is bearded and has an himation around the lower part of his body. This figure and the first two rowers are wreathed, the other rowers have a fillet. Over the aphlaston a fringed piece of drapery decorated with crosses is hung (as ensign or s?µe????). The fore part of the hull is formed like the snout of a boar, with a large eye of archaic form painted in black; above it is a raised platform or forecastle formed of crossed spars, which reaches to the mast. Near the top of the mast is the ?a???s???, probably of metal, as it is shaded differently from the mast, with two projecting eyelet holes (t??????a?) in which the halyards (?µ??te?) run. The yard, with sail attached to it by a rope (coloured brown), is hoisted to the top of the mast, in a position oblique to the keel, and is kept in position by two braces (?p??a?), of which one is attached at the bows, the other at the stern, immediately in front of the steersman. The sail is brailed up along its whole length, the brailing ropes (µ???µata ?a??d???) indicated by brown lines here and there on the sail, and attached on deck within the steersman's reach. Odysseus, wreathed and bearded, is fastened against the bottom of the mast, facing the stern, with his arms behind his back lashed to it. His head is thrown back, looking upwards towards the Sirens. On each side of the scene a rocky promontory projects over the sea, with a Siren standing on the top. The Sirens are represented as birds with woman's heads, their hair looped up with a dotted stephane, a single tress hanging beside the ear (parotis): their lips are parted as though singing. The one on the left flaps her wings: over her is inscribed ???EP???, ?µe??pa. The one on the right stands still with folded wings. In front of her a third Siren flings herself down from the edge of the cliff, and falls headlong with closed eyes, as though already dead.  (b) Three Erotes flying over the sea. The sea is represented as in a. The Erotes fly in single file to right, the foremost inscribed HIMEPOS, ?µe???, carrying in both hands a long taenia decorated with key pattern and fringed ends; he looks round at the others, who carry a long tendril and a hare respectively. Their type is that of a full-grown boy, with long hair coiled above the neck (cf. ?67) and hanging over the ear, and a fillet. Beside each of the second and third figures is inscribed KA??S, ?a???.  At the bottom of the foot an incised character.  Purple rigging of ship, wreaths, fillets, and inscriptions. Brown inner markings, shading of the sea and sails, gunwale of boat, feathers of Sirens, earth in b, pinions of wings, and skin of hare. Eye in archaic form (both angles slightly open). Each design is enclosed in a panel, formed by (below) sets of three maeanders separated by chequer squares, (above) tongue surmounting egg pattern, (at sides) net

ფოტო: ე.წ. "სირინოზების ლარნაკი"

ამ აღმოჩენასთან დაკავშირებით რამდენიმე დღეში ლონდონში კონფერენცია გაიმართება.

ყველა სიახლე

მამუკა მდინარაძე

14 ივლისი 2024, 11:14

პოლიტიკა

მამუკა მდინარაძე: გამაოგნებელი, აღმაშფოთებელი და საგანგაშო - დემოკრატიის ფლაგმან სახელმწიფოში პრეზიდენტობის კანდიდატზე თავდასხმა მისი ლიკვიდაციის მიზნით

„პოლიტიკური ძალადობა და მკვლელობის მცდელობა, ძირგამომთხრელი ქმედებები და სიცრუის პროპაგანდა, ომი და განადგურება - გლობალური ომის პარტიის და ლიბერალური ფაშიზმის ხელწერაა. პრეზიდენტ ტრამპს გამოჯანმრთელებას და საარჩევნო ბრძოლაში სწრაფად დაბრუნებას ვუსურვებთ, ამერიკელ ხალხს და მსოფლიოს კი მშვიდობას, დემოკრატიის და სამართლიანობის გამარჯვებას! პ. ს. საქართველოში კი აგენტურული პარტიების პოზიციაა, გლობალური ომის პარტია არ არსებობს, ქართულმა ოცნებამ მოიგონაო…“ - წერს მდინარაძე.

ირაკლი კობახიძე

14 ივლისი 2024, 11:09

პოლიტიკა

ირაკლი კობახიძე: შოკირებული ვარ აშშ-ის ყოფილი პრეზიდენტის, დონალდ ტრამპის წინააღმდეგ განხორციელებული თავდასხმით - ძალადობას პოლიტიკაში ადგილი არ აქვს

ღრმად შოკირებული ვარ აშშ-ის ყოფილი პრეზიდენტის, დონალდ ტრამპის წინააღმდეგ განხორციელებული თავდასხმით, - ამის შესახებ პრემიერ-მინისტრი ირაკლი კობახიძე სოციალურ ქსელ X-ზე წერს.

შალვა პაპუაშვილი

14 ივლისი 2024, 10:49

პოლიტიკა

შალვა პაპუაშვილი დონალდ ტრამპზე თავდასხმაზე: ვიმედოვნებ, რომ ეს საშინელი მოვლენა იქნება ყველა წესიერი ადამიანის გამოღვიძების წერტილი ექსტრემიზმისა და რადიკალიზმის წინააღმდეგ

„ძალადობას არ უნდა ჰქონდეს ადგილი პოლიტიკაში და ვიმედოვნებ, რომ ეს საშინელი მოვლენა იქნება ყველა წესიერი ადამიანის გამოღვიძების წერტილი ექსტრემიზმისა და რადიკალიზმის წინააღმდეგ. პრეზიდენტ ტრამპს ვუსურვებ სწრაფ და სრულ გამოჯანმრთელებას. ჩემი თანაგრძნობა მასთან და მის ოჯახთანაა.

დონალდ ტრამპი ემანუელ მაკრონი

14 ივლისი 2024, 10:46

მსოფლიო

მაკრონი ტრამპის მიტინგზე თავდასხმის შესახებ: ეს არის ტრაგედია ჩვენი დემოკრატიისთვის

საფრანგეთის პრეზიდენტი, ემანუელ მაკრონი გმობს სროლას, რომელიც აშშ-ის ყოფილი პრეზიდენტის, დონალდ ტრამპის მიტინგზე მოხდა.

ნინო ფოჩხუა

14 ივლისი 2024, 10:42

პოლიტიკა

ნინო ფოჩხუა დონალდ ტრამპზე თავდასხმაზე: ამ პირობებში, როცა დუღს მსოფლიო, ჩვენი ხელისუფლება ინარჩუნებს სიმშვიდეს და სტაბილურ განვითარებას, აი სად გამოჩნდა ბიძინა ივანიშვილის და მისი გუნდის პრაგმატული, სახელმწიფოებრივი აზროვნება

შიკრიკს შიკრიკზე აგზავნიან ჩვენთან დემოკრატიის გადასარჩენად. რომელი დემოკრატიის, რომელიც ჩვენთან უმაღლეს ნიშნულზეა, როცა ამ ტურბულენტურ სამყაროში სტაბილურად ვითარდება ქვეყანა და ეკონომიკა წინ მიიწევს, როცა ოპოზიციას არავინ ერჩის, მიუხედავად მათი გაუგონარი მოქმედებისა, როცა ყველა ოპოზიციური მედია შეუზღუდავად მუშაობს? - ასე ეხმიანება ექსპერტი ნინო ფოჩხუა აშშ-ის პრეზიდენტობის კანდიდატზე, დონალდ ტრამპზე თავდასხმას სოციალურ ქსელში.

14 ივლისი 2024, 10:33

მსოფლიო

სოციალურ ქსელში ვრცელდება ვიდეო, თუ როგორ გაანეიტრალა საიდუმლო სამსახურის სნაიპერმა დონალდ ტრამპის მიტინგზე მსროლელი. ვიდეო

სოციალურ ქსელში ვრცელდება ვიდეო, თუ როგორ გაანეიტრალა საიდუმლო სამსახურის სნაიპერმა დონალდ ტრამპის მიტინგზე მსროლელი.

14 ივლისი 2024, 10:20

პოლიტიკა

ლევან ნიკოლეიშვილი დონალდ ტრამპზე თავდასხმაზე: მანამდე სლოვაკეთის პრემიერი ძლივს გადაურჩა სიკვდილს, ამდენი შემთხვევითობაა თუ გამიზნულად მოქმედებენ მარცხისთვის განწირული, მაგრამ უკვე ყველაფერზე წამსვლელი გარკვეული ძალები?

სკანდალი თუ ძალიან საშიში ფაქტი? დონალდ ტრამპს ესროლეს, პრეზიდენტობის კანდიდატს. ის აშშ-ის პოლიტიკის შეცვლას აპირებს, იმ პოლიტიკის, რომელიც ძალიან ცუდ გავლენას ახდენს ევროკავშირზე, - ამის შესახებ ექსპერტი და “ერთიანი ნეიტრალური საქართველოს” წევრი, ლევან ნიკოლეიშვილი, სოციალურ ქსელში წერს.

14 ივლისი 2024, 10:01

სპორტი

დღეს, ევროპის ჩემპიონატის ფინალური მატჩი გაიმართება

დღეს, 14 ივლისს, ბერლინის „ოლიმპიაშტადიონზე“ ევროპის ჩემპიონატის ფინალური მატჩი გაიმართება. ერთმანეთის წინაშე ინგლისისა და ესპანეთის ნაკრებები წარდგებიან.

14 ივლისი 2024, 09:56

სამართალი

სამართლიან მართლმსაჯულებაზე წვდომის ინდექსით საქართველო ისტორიულ მაქსიმუმზეა და 11 წლიანი პროგრესით ევრაზიის კონტინენტზე პირველ ადგილს იკავებს

გლობალური დემოკრატიის საერთაშორისო შემფასებელი ორგანიზაცია „დემოკრატიის მრავალფეროვნების“ მიერ გამოქვეყნებული მართლმსაჯულებაზე წვდომის ინდექსის მიხედვით საქართველომ ისტორიული მაქსიმუმი დააფიქსირა და შეფასების 100%-ანი სისტემით 81,6%-ი მიიღო. ინდექსი იკვლევს, თუ რამდენად სარგებლობენ მოქალაქეები მართლმსაჯულებაზე უსაფრთხო და ეფექტური ხელმისაწვდომობით. აღსანიშნავია, რომ ანალოგიურად მაღალი შეფასება საქართველომ გასულ წელსაც მიიღო.

14 ივლისი 2024, 09:53

მსოფლიო

აშშ-ის გამოძიების ფედერალურმა ბიურომ დონალდ ტრამპის მიტინგზე მსროლელის ვინაობა დაასახელა

აშშ-ის გამოძიების ფედერალურმა ბიურომ (FBI) დონალდ ტრამპის მიტინგზე მსროლელის ვინაობა დაასახელა.

ურსულა ფონ დერ ლაიენი

14 ივლისი 2024, 09:35

მსოფლიო

ევროკომისიის პრეზიდენტი: დონალდ ტრამპს ვუსურვებ სწრაფ გამოჯანმრთელებას - პოლიტიკურ ძალადობას ადგილი არ აქვს დემოკრატიაში

ევროკომისიის პრეზიდენტი, ურსულა ფონ დერ ლაიენი გმობს სროლას, რომელიც აშშ-ის ყოფილი პრეზიდენტის, დონალდ ტრამპის მიტინგზე მოხდა.

14 ივლისი 2024, 09:20

მსოფლიო

სროლა დონალდ ტრამპის მხარდამჭერ მიტინგზე. ფოტოგალერეა

პენსილვანიაში, სადაც დონალდ ტრამპი მხარდამჭერებთან შეხვედრას მართავდა და მათ სიტყვით მიმართავდა, სროლა იყო.

14 ივლისი 2024, 09:18

მსოფლიო

მიტინგზე სროლის შემდეგ, დონალდ ტრამპი პირველად გამოჩნდა საჯაროდ. ვიდეო

მიტინგზე სროლის შემდეგ, აშშ-ის ყოფილი პრეზიდენტი, დონალდ ტრამპი პირველად გამოჩნდა საჯაროდ.

14 ივლისი 2024, 09:01

მსოფლიო

FBI: უწყება მუშაობს ტრამპის მხარდამჭერ მიტინგზე თავდამსხმელის იდენტიფიცირებაზე ბიომეტრიული დადასტურების გზით

აშშ-ის გამოძიების ფედერალური ბიუროს (FBI) წარმომადგენელმა განაცხადა, რომ უწყება მუშაობს ტრამპის მხარდამჭერ მიტინგზე თავდამსხმელის იდენტიფიცირებაზე ბიომეტრიული დადასტურების გზით, რადგან ეჭვმიტანილს პირადობის დამადასტურებელი მოწმობა თან არ ჰქონდა.

14 ივლისი 2024, 08:21

მსოფლიო

პენსილვანიის შტატის პოლიციაში განაცხადეს, რომ ტრამპის მხარდამჭერ მიტინგზე სროლის შედეგად, ერთი ადამიანი დაიღუპა, ხოლო ორი - მძიმედ დაჭრილია

პენსილვანიის შტატის პოლიციაში განაცხადეს, რომ დონალდ ტრამპის მხარდამჭერ მიტინგზე სროლის შედეგად, ერთი ადამიანი დაიღუპა, ხოლო ორი - მძიმედ დაჭრილია.

14 ივლისი 2024, 08:14

მსოფლიო

FBI: ტრამპის მხარდამჭერ მიტინგზე სროლის მოტივი ამჟამად გამოვლენილი არ არის

აშშ-ის გამოძიების ფედერალური ბიურო (FBI) აცხადებს, რომ ტრამპის მხარდამჭერ მიტინგზე სროლის მოტივი ამჟამად გამოვლენილი არ არის.

14 ივლისი 2024, 08:10

მსოფლიო

FBI: ტრამპის მხარდამჭერ მიტინგზე სროლა ყოფილი პრეზიდენტის მკვლელობის მცდელობა იყო

აშშ-ის გამოძიების ფედერალური ბიურო (FBI) აცხადებს, რომ სროლა, რომელიც აშშ-ის ყოფილი პრეზიდენტის, დონალდ ტრამპის მიტინგზე მოხდა, ყოფილი პრეზიდენტის მკვლელობის მცდელობა იყო. ინფორმაციას ამის შესახებ გამოცემა The Washington Post-ი ავრცელებს.

ანტონიო გუტერეში

14 ივლისი 2024, 08:02

მსოფლიო

ანტონიო გუტერეში გმობს პოლიტიკური ძალადობის აქტს და ტრამპს სწრაფ გამოჯანმრთელებას უსურვებს

გაეროს გენერალური მდივანი, ანტონიო გუტერეში გმობს სროლას, რომელიც აშშ-ის ყოფილი პრეზიდენტის, დონალდ ტრამპის მიტინგზე მოხდა, და მას სწრაფ გამოჯანმრთელებას უსურვებს.

14 ივლისი 2024, 07:56

მსოფლიო

The Associated Press: ტრამპის მხარდამჭერ მიტინგზე სროლის ფაქტს, როგორც ყოფილი პრეზიდენტის მკვლელობის მცდელობას იძიებენ

პენსილვანიის შტატის ქალაქ ბატლერში დონალდ ტრამპის მხარდამჭერ მიტინგზე სროლის ფაქტს, როგორც ყოფილი პრეზიდენტის მკვლელობის მცდელობას იძიებენ. ინფორმაციას ამის შესახებ ამერიკული სააგენტო The Associated Press-ი სამართალდამცველებზე დაყრდნობით ავრცელებს.

მერიკ გარლანდი

14 ივლისი 2024, 07:38

მსოფლიო

აშშ-ის გენერალური პროკურორი ტრამპის მიტინგზე სროლის შესახებ: ეს ჩვენს დემოკრატიაზე თავდასხმაა

აშშ-ის გენერალური პროკურორი, მერიკ გარლანდი აშშ-ის პრეზიდენტობის კანდიდატზე, დონალდ ტრამპზე თავდასხმას ეხმაურება.