imedi /  02 ივნისი 2019, 01:10 / სანდო წყარო

როგორ იყენებს ბიზნესი მუსიკას იმისთვის რომ მეტი ფული დაგახარჯვინოთ

აუდიომარკეტინგი

მუსიკა ჩვენ ირგვლივ ყოველ ფეხის ნაბიჯზეა: კაფეში, სპორტულ დარბაზსა თუ სუპერმარკეტის სალაროს რიგში. ბიზნესმა დიდი ხანია მუსიკის სათავისოდ გამოყენება ისწავლა, რაც მომხმარებლებთან ემოციური კავშირის დამყარებასა და გაყიდვის მაჩვენებლის გაზრდას გულისხმობს. თუმცა ეს ყველაფერი არც ისე მარტივია.

მუსიკა კლიენტების ქცევაზე პირდაპირ აისახება

მიმართულებას, რომელიც მომხმარებლის ქცევაზე მუსიკის ზემოქმედებას შეისწავლის „აუდიომარკეტინგი“ ჰქვია. ბოლო წლებში აუდიომარკეტინგის ინსტრუმენტებს ბიზნესის სხვადასხვა სფეროში იყენებენ. კომპანიები სპეციალური სისტემის საშუალებით მომხმარებელების რაოდენობას, სქესსა და ასაკს იკვლევენ, შემდეგ კი არჩევენ მუსიკას, რომელიც მათ შეიძლება მოეწონოთ. სწორად შერჩეული მუსიკალური ფონი კომპანიას ერთდროულად რამდენიმე საკითხის გადაწყვეტაში ეხმარება. ეს ხელს უწყობს კლიენტების მოზიდვას, გაყიდვების გაზრდასა და ბრენდის ცნობადობის ამაღლებას.

Science Daily-ს მონაცემებით, მუსიკა ეხმარება მსმენელს, ბრენდი მელოდიის ამა თუ იმ ფრაგმენტით გამოიცნოს. მაგალითად, კოკა-კოლას ცნობილმა საშობაო რეკლამამ ეს პროდუქტი წინასაახალწლო განწყობასთან დააკავშირა, ნოკიას საფირმო აუდიოლოგოტიპი კი თქვენ იმის მიუხედავად გეცოდინებათ, იყავით თუ არა ამ კომპანიის პროდუქციის მომხმარებელი.

საჯარო ადგილზე ფონური მუსიკა პირველად ამერიკული კომპანია Muzak Holdings-ის დამაარსებელმა ჯორჯ ოუენ სქუარმა გამოიყენა. ის მგზავრების განსატვირთად კომპოზიციებს ნიუ-იორკის ცათამბჯენის ლიფტში რთავდა. აუდიომარკეტინგის მასობრივად გამოყენება კი 1980-იანი წლებიდან დაიწყო. ფსიქოლოგებმა სწორედ მაშინ აღმოაჩინეს, რომ მუსიკა კლიენტების ქცევაზე პირდაპირ აისახება, აყალიბებს მათ დამოკიდებულებას ამა თუ იმ ბრენდისადმი, ახანგრძლივებს მაღაზიაში გატარებულ დროს და მომხარებელს უფრო მეტი ნივთის შეძენისკენ უბიძგებს.

ადგილები, სადაც აუდიომარკეტინგს ყველაზე ხშირად იყენებენ

მომსახურების სფეროში: ბარებსა და რესტორნებში, მაღაზიებსა და სილამაზის სალონებში, სპორტულ დარბაზებსა და ბენზინგასამართ სადგურებზე. მაგალითად, სავაჭრო ცენტრებსა და სუპერმარკეტებს ფონური მუსიკის მეშვეობით მომხმარებლის გადაწყვეტილების სისწრაფეზე შეუძლია გავლენის მოხდენა. ეს სქემა ასე მუშაობს: არაპოპულარულ საათებში (მაგალითად, დილით ადრე) მაღაზიები რთავენ ნელ მუსიკას - ის მომხმარებელს უბიძგებს, ვიტრინები აჩქარების გარეშე დაათვალიეროს, წარმოდგენილ პროდუქციასა და მათ ეტიკეტს მშვიდად გაეცნოს, საბოლოოდ კი იმაზე მეტი რამ შეიძინოს, ვიდრე დაგეგმილი ჰქონდა. პიკის საათებში კი პირიქით, მაღაზიები ბევრად რიტმულ კომპოზიციას ირჩევენ, რათა მომხმარებლებმა ენერგიულად იმოძრაონ და გადაწყვეტილებაც სწრაფად მიიღონ.

როგორც წესი, მუსიკალური ფონი დაწესებულების სპეციფიკაზეა დამოკიდებული. ფიტნეს-კლუბები ჩეულებისამებრ ირჩევენ დინამიკურ კომპოზიციებს, რომლებიც მომხმარებელს სტიმულს აძლევს, უფრო მეტ ხანს ივარჯიშოს. ბარში ხმამაღალი მუსიკაა, რათა კლიენტებმა ნაკლები ისაუბრონ და მეტი სასმელი შეუკეთონ. ავტოსალონები კი აუდიომარკეტინგს სარეკლამო კონტენტის ტრანსლირებისთვის იყენებენ.

ბრენდსა და აუდიტორიას შორის ემოციური კავშირის დასამყარებლად ესა თუ ის კომპანია ნეიროფიზიოლოგიისა და ფსიქოლოგიის მიღწევებს იყენებს. სპეციალისტები ამ დროს პოტენციური კლიენტის პორტრეტს განსაზღვრავენ, მის ქმედებასა და პირად გამოცდილებას აანალიზებენ. მაგალითად, ხანდახან კომპანიები ითვალისწინებენ არქეტიპების კონცეფციას, რომელიც ფსიქოლოგიაში კარლ გუსტავ იუნგმა დაამკვიდრა, ბრენდინგისთვის კი პირველად მკვლევარმა ქეროლ პირსონმა გამოიყენა. იდეა იმაში მდგომარეობს, რომ პოტენციური კლიენტები პირობითად შეიძლება 12 ძირითად არქეტიპად დაიყოს. თითოეულ მათგანს თავისი მუსიკა შეესაბამება. ამ ყველაფრის გათვალისწინებით, კომპანია თავის მომხმარებელს უფრო მარტივად პოულობს და მასთან კომუნიკაციასაც ამყარებს.

მომხმარებლების მესამედი ამა თუ იმ ნივთს მუსიკის გავლენით ყიდულობს

კომპანია Gallup-ის ანალიტიკოსების მონაცემებით, ადამიანების დაახლოებით მესამედი ამა თუ იმ ნივთს მუსიკის გავლენით ყიდულობს. HUI Research-ის ინფორმაციით კი, ბრენდის მიერ შერჩეული მუსიკა გაყიდვებს 9%-ით ზრდის. ბარების მეპატრონეთა 93%-ს მიაჩნია, რომ სწორად შერჩეული მუსიკა კლიენტებისთვის კომფორტულ ატმოსფეროს ქმნის, ამის შესაბამისად კი მათი გაყიდვები 44%-ით იზრდება. მუსიკა სამუშაო გარემოსაც აუმჯობესებს: Source Vision Critical-ის ცნობით, კომპანიების 65%-ს მიაჩნია, რომ სამუშაო ადგილზე ჩართული მუსიკა თანამშრომლებს უფრო შრომისუნარიანს ხდის.

მუსიკის ლეგალურად გამოყენება მნიშვნელოვანია

თუ თქვენ გაქვთ ბიზნესი, რომლის განვითარებისთვისაც მუსიკა აუცილებლად მიგაჩნიათ, ამისათვის საავტორო უფლებები უნდა დაიცვათ. პირველ რიგში, უნდა იცოდეთ, რომ ეს მუსიკალური ნაწარმოები არის იმ ადამიანის საკუთრება, ვინც ის შექმნა (ეს შეიძლება იყოს კომპოზიტორი ან ტექსტის ავტორი), მეორე მხრივ კი, ამ მუსიკალურ ნაწარმოებს ჰყავს შემსრულებელი და ხმის ჩამწერი სტუდია. ნებისმიერი კომპოზიციის გამოყენებისას ორივე მხარის უფლება უნდა იყოს დაცული. რადგან პირდაპირი კავშირის დამყარება თითოეული მუსიკალური ნაწარმოების შემსრულებელთან ფაქტობრივად, შეუძლებელია, საჭიროა შუამავალი რგოლი, რომელიც ამ საკითხს სამართლებრივად დაგირეგულირებთ.

სწორედ ამისათვის არსებობენ ორგანიზაციები, რომლებიც კოლექტიურ საფუძველზე ლიცენზიას გასცემენ. საქართველოში ამ ფუნქციას ასრულებს საავტორო უფლებათა ასოციაცია, რომელიც „საავტორო და მომიჯნავე უფლებების შესახებ“ საქართველოს კანონის საფუძველზე არის შექმნილი. ამ გაერთიანებას აქვს კომპეტენცია, რომ ერთი მხრივ, უფლებების მფლობელები (კომპოზიტორები, ტექსტის ავტორები, შემსრულებლები) გააწევრიანოს და მეორე მხრივ, დაინტერესებულ ორგანიზაციებზე (ბარი, სუპერმარკეტი, სილამაზის სალონი) ლიცენზია გასცეს. ასოციაციაში განმარტავენ, რომ კანონმდებლობის თანახმად, დადგენილია საერთო ტარიფი, რომელიც ფართის მოცულობის მიხედვით იზრდება. მაგალითად, თუ სილამაზის სალონი 20 კვადრატული მეტრის ფართობს მოიცავს, მას ექნება გაცილებით დაბალი ტარიფი, ვიდრე ჰიპერმარკეტს, რომელსაც გაცილებით დიდი ტერიტორია აქვს დაკავებული და მუსიკაც უფრო დიდ სივრცეში ისმის. რა თანხა უნდა გადაიხადოთ ამა თუ იმ მუსიკისთვის, ეს მითითებულია იმ სალიცენზიო ხელშეკრულებაში, რომელსაც საავტორო უფლებათა ასოციაციასთან გააფორმებთ.

საქართველოს საავტორო უფლებათა ასოციაციაში განმარტავენ, რომ ქართველი ავტორებთან ან შემსრულებელებთან პირდაპირი კომუნიკაცია აქვთ, უცხოელ მუსიკოსებთან მიმართებით კი განსხვავებული სქემა მუშაობს. ამ შემთხვევაში ისინი თავის მსგავს ორგანიზაციებს უხდიან ტარიფს ქვეყნების მიხედვით და სწორედ ეს უკანასკნელნი შემსრულებელს ან ავტორს თავად ეკონტაქტებიან.

ყველა სიახლე

ტორტი ტუალეტის ქაღალდი

29 მარტი 2020, 01:15

ტაბლოიდი

გერმანიაში ტუალეტის ქაღალდის ფორმის ტორტების წარმოება დაიწყეს

ტიმ კორტიუმმა ტუალეტის ქაღალდის ფორმის ნამცხვრები ჯერ სახუმაროდ დაამზადა, თუმცა მას შემდეგ რაც ისინი რამდენიმე წუთში გაიყიდა მთელი წარმოება ააწყო. დღეს მის საკონდიტროში 200-მდე ასეთი კექსი იყიდება. კორტიუმი მათ გამოსაცხობად მარმარილოს კექსების ტრადიციულ რეცეპტს იყენებს, შემდეგ კი თეთრი მინანქრით რთავს.

29 მარტი 2020, 01:08

რეგიონი

სამეგრელო-ზემო სვანეთში ხვალიდან საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოძრაობა აიკრძალება

სამეგრელო-ზემო სვანეთში ხვალიდან საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მოძრაობა აიკრძალება - ამის შესახებ სახელწმიფო რწუმენებულმა, ალექსანდრე მოწერელიამ ტელეკომპანია „მაესტროს“ ეთერში განაცხადა.

29 მარტი 2020, 00:53

COVID19

თბილისის ანძა ესპანეთის დროშის ფერებში განათდა

კორონავირუსთან ბრძოლაში ესპანეთის მხარდასაჭერად, თბილისის ანძა ესპანეთის დროშის ფერებში განათდა. ვებრძოლოთ პანდემიას ერთად! ამ ბრძოლაში ჩვენ ვართ თქვენ გვერდით! - ეს არის გზავნილი, რომელსაც ქართველი ხალხი ესპანეთს უგზავნის. საქართველომ რამდენიმე დღის წინ სოლიდარობა იტალიელ ხალხსაც გამოუცხადა და სიმბოლურად თბილისის ანძა იტალიის დროშის ფერებში გაანათა.

ლეკვები აკვარიუმში აშშ

29 მარტი 2020, 00:39

ტაბლოიდი

ჯორჯიაში კორონავირუსის გამო დახურულ აკვარიუმში ლეკვებმა გაისეირნეს 🐶🐶🥰 ვიდეო

ოდიმ და კარმელმა ცარიელ დარბაზებში ირბინეს, დაათვალიერეს თევზები. დატვირთული დღის შემდეგ კი დაძნებაც მოახერხეს.

ტაში დიდი ბრიტანეთი ექიმი

29 მარტი 2020, 00:18

ტაბლოიდი

ბრიტანეთში მეზობლები ექიმს სამსახურში ტაშით აცილებენ. ვიდეო

ახალგაზრდა ექიმისთვის სიურპრიზის მოწყობა მეზობლებს მისმა დედამ სთხოვა, ისინი კი მის ინიცაიატივას სიამოვნებით დათანხმდნენ. ტაილასთვის ეს ჟესტი იმდენად გულისამაჩუყებელი აღმოჩნდა, რომ მან ცრემლები ვერ შეიკავა.

ანა გაგნიძე

29 მარტი 2020, 00:06

COVID19

გერმანიაში მცხოვრები ქართველი მასწავლებელი მეზობელ ბავშვებს სადარბაზოში ყოველდღე ზღაპრებს უკითხავს

გერმანიის ქალაქ აუგსბურგში მცხოვრები ქართველი მასწავლებელი ანა მუსმან-გაგნიძე ყოველდღე მეზობელ ბავშვებს ზღაპრებს უკითხავს. მას შემდეგ რაც ანა გაგნიძის ინიციატივის შესახებ ადგილობრივმა გამოცემამ, Augsburger Allgemeine-მ დაწერა.

კობა გვენეტაძე

28 მარტი 2020, 23:53

ეკონომიკა

კობა გვენეტაძე: კორონავირუსის პანდემიით გამოწვეული გავლენა ვალუტის კურსზე ყველა ქვეყანაში იგრძნობა

საბანკო სისტემა გამოწვევას ხდება მომზადებული. ეს არის იმის შედეგი, რომ გვქონდა კარგი საზედამხედველო პოლიტიკა, - ამის შესახებ ეროვნული ბანკის პრეზიდენტმა კობა გვენეტაძემ ტელეკომპანია „ფორმულას“ ეთერში განაცხადა.

საგარეო

28 მარტი 2020, 23:38

COVID19

უკრაინასა და სლოვენიაში მყოფ საქართველოს მოქალაქეებზე საგარეო უწყება ინფორმაციას ავრცელებს

საქართველოს მოქალაქეები, რომლებსაც სირთულეები შეექმნათ კორონავირუსის გავრცელების შედეგად გადაადგილებაზე დაწესებული შეზღუდვების გამო, უკრაინასა და სლოვენიაში საქართველოს საელჩოებმა დროებითი საცხოვრებლით და პირველადი საჭიროებებით უზრუნველყვეს ინფორმაციას საგარეო უწყება ავრცელებს. მოქალაქეებმა დახმარების თხოვნით საგარეო საქმეთა სამინისტროსა და საელჩოების ცხელ ხაზს მიმართეს.

თენგიზ ცერცვაძე

28 მარტი 2020, 23:28

COVID19

თენგიზ ცერცვაძე ერთ-ერთ პირველ ინფიცირებულებზე: ცოლს კორონავირუსი ჰქონდა, ქმარს არა, თუმცა პალატაში მარტო არ დატოვა და ორი კვირის განმავლობაში ვირუსი არ გადაედო

მარნეულიდან არ გამოვლენილა იმაზე მეტი რაოდენობა ინფიცირებულების, ვიდრე ეს გამოვლინდა ცნობილ კლასტერებში, რაც იმაზე მეტყველებს, რომ შიდა გადაცემის ერთეული შემთხვევებია. ამის შესახებ ინფექციური საავადმყოფოს ხელმძღვანელმა თენგიზ ცერცვაძემ „ფორმულას“ ეთერში განაცხადა.

28 მარტი 2020, 23:19

COVID19

ლევან რატიანმა განმარტა, რატომ არიან 60 წელს გადაცილებული ადამიანები რისკჯგუფში

ახალი კორონავირუსის რისკჯგუფში 60 +1 ასაკის ადამიანები ითვლებიან. განსაკუთრებით თუ ანამნეზში აქვთ არტერიული ჰიპერტენზია, - ამის შესახებ პირველი საუნივერსიტეტო კლინიკის დირექტორმა, ლევან რატიანმა ტელეკომპანია „ფორმულას“ ეთერში განაცხადა.

თენგიზ ცერცვაძე

28 მარტი 2020, 23:07

COVID19

თენგიზ ცერცვაძე: საქართველოში დაიწყო შიდა გავრცელების ეტაპი, რომელიც ინფექციის უკონტროლო გავრცელების დიდ რისკებს შეიცავს

საქართველოში დაიწყო შიდა გავრცელების ეტაპი, რომელიც ინფექციის უკონტროლო გავრცელების დიდ რისკებს შეიცავს. ამის შესახებ ინფექციური საავადმყოფოს ხელმძღვანელმა თენგიზ ცერცვაძემ „ფორმულას“ ეთერში განაცხადა. მისი განცხადებით, აქამდე ყველა ინფიცირებულის პირველწყარო იყო დადგენილი, ახლა კი არსებობს სამი შემთხვევა, როდესაც პირდაპირი კონტაქტები უცნობია.

28 მარტი 2020, 22:55

COVID19

პირველ საუნივერსიტეტო კლინიკაში მოთავსებულ სამ ახალშობილს კორონავირუსი არ აქვს

ჩვენს კლინიკაში სამი ახალშობილია, რომლებიც მარნეულის საკარანტინო წითელი ზონიდან გადმოიყვანეს. საბედნიეროდ არცერთი მათგანი COVID19-ით ინფიცირებული არ არის, - ამის შესახებ პირველი საუნივერსიტეტო კლინიკის დირექტორმა, ლევან რატიანმა ტელეკომპანია „ფორმულას“ ეთერში განაცხადა.

თენგიზ ცერცვაძე

28 მარტი 2020, 22:43

COVID19

თენგიზ ცერცვაძე სწრაფ ტესტებზე: 10-დან 9 კომპანიის წარმოება წუნდებულია

სწრაფი ტესტები ძალიან მნიშვნელოვანია, ოღონდ მას თავისი ნიშა აქვს და პანაცეად თუ რაღაც უნივერსალურ საშუალებად არ უნდა ჩავთვალოთ, ამის შესახებ ინფექციური საავადმყოფოს ხელმძღვანელმა, თენგიზ ცერცვაძემ „ფორმულას“ ეთერში განაცხადა.

28 მარტი 2020, 22:26

COVID19

საფრანგეთის პრემიერ-მინისტრი: აპრილის პირველი 15 დღე გაცილებით რთული იქნება

აპრილის პირველი 15 დღე გაცილებით რთული იქნება, ვიდრე აქამდე გასული 15 დღე, - განაცხადა საფრანგეთის პრემიერ-მინისტრმა ედუარ ფილიპმა.

კორონავირუსი

28 მარტი 2020, 22:11

COVID19

თავდაცვის სამინისტროს ეროვნული გვარდიის სამოქალაქო ოფისის დასუფთავების სამსახურის ექვს თანამშრომელს კორონავირუსი დაუდასტურდა

თავდაცვის სამინისტროს ეროვნული გვარდიის სამოქალაქო ოფისის დასუფთავების სამსახურის ექვს თანამშრომელს, რომლებიც 21 მარტიდან თვითიზოლაციაში იმყოფებოდნენ, კორონავირუსი დაუდასტურდათ. ინფორმაციას თავდაცვის სამინისტრო ავრცელებს.

28 მარტი 2020, 22:04

COVID19

იტალიაში კორონავირუსით გარდაცვლილთა რიცხვმა 10 ათასს გადააჭარბა

ბოლო 24 საათის განმავლობაში იტალიაში კორონავირუსით 889 ადამიანი გარდაიცვალა და ჯამში გარდაცვლილთა რიცხვი 10 023-მდე გაიზარდა. გამოჯანმრთელებულთა რაოდენობამ კი 12 384 შეადგინა. იტალიის სამოქალაქო თავდაცვის სამსახურის ანჯელო ბორელის განცხადებით, რომ არა ის მკაცრი შეზღუდვები, რომელიც ხელისუფლებამ დააწესა, გარდაცვლილთა რიცხვი გაცილებით მეტი იქნებოდა.

28 მარტი 2020, 21:45

COVID19

„დრიმლენდ ოაზისი ჩაქვი“ საკარანტინო ზონისთვის სახელმწიფოს უსასყიდლოდ დაეთმო

„დრიმლენდ ოაზისი ჩაქვის“ დამფუძნებლების გადაწყვეტილებით, სასტუმრო სამშობლოში დაბრუნებული მოქალაქეების განსათავსებლად სრული მომსახურების პაკეტით სახელმწიფოს საკარანტინე ზონისთვის უსასყიდლოდ გადაეცა. მათი ინფორმაციით, სასტუმრო-კომპლექსის მენეჯმენტი, „დრიმლენდ ოაზისის“ შესაბამისი მომსახურების სტანდარტით და სამჯერადი კვებით სამშობლოში დაბრუნებულ მოქალაქეებს უსასყიდლოდ უმასპინძლებს.

28 მარტი 2020, 21:43

COVID19

ამირან გამყრელიძე: მრევლი ეკლესიებში იცავს იმ წესს, რაც პატრიარქმა მოუწოდა

დღეს ერთ-ერთ ტაძართან ჩემი ახლობლები იყვნენ, გახარებულები მოვიდნენ და მითხრეს, რომ ვერ წარმოიდგენ, წესი როგორ არის დაცულიო. ეზოში ადგილები არის დანომრილი, ვინ სად უნდა იდგესო. ეს ადამიანები, მორწმუნე მრევლი იცავს იმას, რაც ეკლესიამ, პატრიარქმა მოუწოდა, - ამის შესახებ დაავადებათა კონტროლის ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელმა ამირან გამყრელიძემ „ტვპირველის“ ეთერში განაცხადა.

ამირან გამყრელიძე

28 მარტი 2020, 21:23

COVID19

ამირან გამყრელიძე: იმ ადამიანებს, რომლებიც პაატა იმნაძეს აკრიტიკებდნენ, იცით, რომ მისი დაჭერა უნდოდათ?!

დავადებათა კონტროლის ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანემა სწრაფ ტესტებზე დასმულ შეკითხვას კიდევ ერთხელ უპასუხა. გვჭირდება თუ არა სწრაფი ტესტები ამ ეტაპზე, ამ შეკითხვით მიმართეს ამირან გამყრელიძეს „ტვპირველის“ ეთერში.

28 მარტი 2020, 21:16

COVID19

ლევან დავითაშვილი: ჩვენ ვაკონტროლებთ მარაგებს და ფასებს, ბაზარზე წყვეტა არ იქნება.

მთავრობამ მართა პროცესი რომ არ იყო შეფერხება სურსათის მომარაგებაში. მაგრამ იყო რიგები და პანიკური მოთხოვნა. მოსახლეობამ დაინახა, რომ ჩვენი განცხადებები იყო ახლოს რეალობასთან და ახლა სავაჭრო ქსელებში რიგები აღარ არის, - ამის შესახებ ტელეკომპანია „იმედის“ გადაცემაში „ქრონიკა“სოფლის მეურნეობის მინისტრმა ლევან დავითაშვილმა განაცხადა.